Náš centrální expediční sklad je klíčovou součástí firmy, je umístěn v Praze, přibližně 5 minut jízdy autem od sídla obchodního oddělení.
Vedoucí skladu je Katarína, mladá, sympatická a rázná kolegyně, která zodpovídá za 7 dalších zaměstnanců a má na starost zejména administrativní a komunikační stránku skladu. Vyřizuje veškeré záležitosti s dodavateli, co se týče zasílání zboží, faktur, termínů dodání či případné reklamace. Taktéž komunikuje s naším obchodním oddělením ohledně objednávek zákazníků. Každodenní náplní její práce je příjem zboží do firemního interního systému. Samozřejmě zajišťuje také sklad jako celek, tedy dbá na bezpečnost práce, rozhoduje o praktickém uspořádání skladu, správném skladování chemikálií atd. Pravou rukou Kataríny je Michaela, která má na starost fyzický příjem a výdej zboží a dohlíží nad ostatními kolegy, kteří třídí a balí zboží pro naše zákazníky. S Michaelou spolupracuje Hanka a Radek. Celý expediční tým doplňují Jarda, Radek, Jana a Martina, kteří mají na starost administrativu, konkrétně kontrolují bezpečnostní listy, zapisují data i časy expedice jednotlivých zásilek pro zákazníky a připravují zasilatelské podklady pro dopravce. Jelikož na expedičním skladě zaměstnáváme mimo jiné i kolegy s určitým zdravotním znevýhodněním, což je vlastně koncept celé naší firmy, pracují někteří na směnný provoz nebo na zkrácené úvazky (více o zaměstnávání zdravotně znevýhodněných v sekci Náhradní plnění).
A jak takový běžný den v expedici vypadá? Ráno v 8 hodin se všichni sejdou na krátké desetiminutové poradě. Zde si řeknou, jaký bude harmonogram dne, zda jsou nějaké nestandardnosti, je potřeba něco neodkladně expedovat nebo přednostně přijmout a hurá do práce. Dopoledne probíhají zejména příjmy zboží od výrobců či dodavatelů a odpoledne se podle dodacích listů, vydaných obchodním oddělením, zboží expeduje jednotlivým zákazníkům. Připravené balíčky pro osobní odběr na některém z našich prodejních a odběrných míst je chystáno na palety zvlášť a rozvezeno naším řidičem Otou. Pečlivě zabalené zboží v krabicích je připraveno na paletách a čeká na odvoz našimi poskytovateli dopravy, tedy Toptransem nebo Českou poštou, kteří denně zásilky vyzvedávají.
A co mi na sebe mimopracovně prozradila vedoucí expedice Katarína? Divte se, nebo ne, ale je to workoholička, v práci má vysoké nasazení, neodpočívá příliš ani doma a neustále něco vytváří. Mezi její záliby a koníčky patří zvířata, a to zejména psi. Dále počítače a technika obecně a párkrát ročně pořádný relax na pěkné dovolené.